کد خبر : 27950
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 6:44

توسعه حرفه‌ای مدیران؛ کلید ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش

«توسعه حرفه‌ای مدیران؛ کلید ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش» جلسه هشتم از سلسله جلسات مجازی توسعه در آموزش و پرورش ایران با حضور دکتر علیرضا کمرئی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، به موضوع توسعه حرفه‌ای مدیران در آموزش و پرورش اختصاص یافت. شروع جلسه با سخنان گرم و صمیمانه جلسه با خوش آمد گویی و

«توسعه حرفه‌ای مدیران؛ کلید ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش»

جلسه هشتم از سلسله جلسات مجازی توسعه در آموزش و پرورش ایران با حضور دکتر علیرضا کمرئی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، به موضوع توسعه حرفه‌ای مدیران در آموزش و پرورش اختصاص یافت.

شروع جلسه با سخنان گرم و صمیمانه

جلسه با خوش آمد گویی و تشکر از حضور دکتر کمرئی آغاز شد. سخنان آغازین با تقدیر از حضور دکتر کمری در این جلسه مجازی و عرض تسلیت به ایشان بابت درگذشت عموی بزرگوارشان آغاز شد. در ادامه، برنامه جلسه شرح داده شد که شامل ارائه دکتر کمرئی در ۴۵ دقیقه اول و سپس بخش پرسش و پاسخ می‌باشد.

موضوع ارائه دکتر کمرئی: توسعه حرفه‌ای مدیران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

دکتر کمرئی با بیان اینکه توسعه حرفه‌ای مدیران جزو علاقه‌مندی‌های شخصی او بوده، موضوع رساله دکترایش را توسعه حرفه‌ای مدیران عنوان کرد و بر اهمیت این مبحث در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تاکید کرد.

در نشست تخصصی اخیر، دکتر علیرضا کمرئی به ضرورت توسعه حرفه‌ای مدیران و چالش‌های پیش روی آن اشاره کردند. ایشان با نقد روش‌های فعلی توسعه حرفه‌ای، بر اهمیت تغییر نگرش و پیاده‌سازی روش‌های نوین و اثربخش‌تر تاکید کردند.

موضوعات مهم مطرح شده در سخنرانی ایشان شامل موارد زیر بود:

نقد روش‌های فعلی توسعه حرفه‌ای: دکتر علیرضا کمرئی با انتقاد از روش‌های سنتی و غیر اثربخش توسعه حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور، به عدم توجه به نیازهای حقیقی مدیران و ارائه برنامه‌های غیر مرتبط با رشته و کار آن‌ها اشاره کردند. همچنین ایشان به تخصیص زمان ناقص و نادرست به برنامه‌های توسعه حرفه‌ای در مقایسه با برنامه‌های آموزشی برای آزمون‌های متعدد و غالباً بی‌نتیجه انتقاد کردند.

تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی و فناوری‌های نوین: دکتر علیرضا کمرئی بر اهمیت شبکه‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در توسعه حرفه‌ای مدیران تاکید کردند. ایشان به مثال از برنامه‌های مبتنی بر موبایل و اپلیکیشن‌های آموزشی و همچنین پلتفرم‌های یادگیری آنلاین اشاره کردند و بر مزایای آن‌ها در ارائه آموزش‌های هدفمند و به‌روز تاکید کردند.

تفاوت بین الگوها و مدل‌های توسعه حرفه‌ای: ایشان به طور مفصل به تفاوت بین الگوها و مدل‌های توسعه حرفه‌ای پرداختند و بر اهمیت استفاده از الگوها به عنوان راهنما برای طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه حرفه‌ای تاکید کردند.

مدل توسعه حرفه‌ای فنلاند به عنوان الگویی مناسب: دکتر علیرضا کمرئی با اشاره به مدل توسعه حرفه‌ای فنلاند به عنوان یک مدل موفق و اثربخش، به عوامل کلیدی موفقیت آن شامل مبتنی بودن بر اعتماد و خودمختاری، تاکید بر یادگیری مادام‌العمر، برنامه‌های آموزشی مستمر، فرصت‌های یادگیری خودآموز، همکاری و شبکه‌سازی و تمرکز بر رهبری آموزشی اشاره کردند.

تاکید بر اهمیت توسعه حرفه‌ای در چشم‌انداز تحول بنیادین: دکتر علیرضا کمرئی به تغییرات جدید در سیستم آموزشی کشور و نیاز به توسعه حرفه‌ای مدیران متناسب با این تغییرات اشاره کردند. ایشان بر اهمیت توسعه حرفه‌ای مدیران برای ارتقاء کیفیت آموزش و تحقق اهداف تحول بنیادین تاکید کردند.

در کل، سخنرانی دکتر علیرضا کمرئی بر ضرورت تغییر نگرش و روش‌های توسعه حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور و لزوم توجه به نیازهای حقیقی مدیران و بهبود کیفیت آموزش تاکید داشت. ایشان با ارائه نمونه‌های موفق از سطح بین‌المللی و تاکید بر ضرورت همگامی با تغییرات جدید در سیستم آموزشی کشور، در راستای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش گام برداشتند.

IMG 20240908 WA0009 توسعه حرفه‌ای مدیران؛ کلید ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.