تنها راه تکمیل مترو اهواز، تجدید نظر دولت در فاینانس است
عضو شورای شهر اهواز تنها راه حل تکمیل پروژه مترو اهواز تجدید نظر دولت در فاینانس این پروژه دانست و گفت: برای تکمیل متروی اهواز باید مانند دیگر پروژههای قطار شهری کشور، از سوی دولت اعتبار لازم در نظر گرفته شود به گزارش پایگاه خبرب خوزتاب،حیم کعبعمیر در نشست خبری که (مردادماه) به مناسبت
عضو شورای شهر اهواز تنها راه حل تکمیل پروژه مترو اهواز تجدید نظر دولت در فاینانس این پروژه دانست و گفت: برای تکمیل متروی اهواز باید مانند دیگر پروژههای قطار شهری کشور، از سوی دولت اعتبار لازم در نظر گرفته شود
به گزارش پایگاه خبرب خوزتاب،حیم کعبعمیر در نشست خبری که (مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در خصوص بحث اتوبوسرانی، اظهار کرد: برخی از مشکلات اتوبوسرانی داخلی و بخشی از آنها خارج از دست ما است.
در برنامه پنجم و ششم توسعه مقرر بود دولت یکسوم هزینه بلیط اتوبوس را پرداخت کند که متاسفانه دولت از سال ۹۳ تا ۹۶ سهم خود را پرداخت نکرده است. عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷، ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شهر اهواز شد که دولت ۹ درصد از ۱۳ درصد سود آن را پرداخت میکند و مابقی آن بر عهده شهرداری است.
کعبعمیر تصریح کرد: سیستم حمل و نقل شهر مخصوصا اتوبوسرانی در کل دنیا، سیستمهای سوبسیدخور هستند و درآمدزا نیستند و منافع عامه را تامین میکنند که باید این موضوع در اهواز هم رعایت شود.
شهردار نیز باید نگاه ویژهای به اتوبوسرانی و سیستم حمل و نقل داشته باشد و منابع مالی را تزریق کند تا بتوانیم اتوبوسها را ساماندهی کنیم. وی ادامه داد: زمانی که وارد شورای شهر اهواز شدیم، حدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر اهواز فعال بود که با تلاش به ۲۲۵ دستگاه اتوبوس رسید اما اکنون به تدریج تعداد دستگاههای اتوبوس در کف خیابان به حدود ۱۴۰ دستگاه رسیده است.
عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اتوبوسهای توقیف شده در اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس تولید نمیشود و حتی اگر تولید شود، قیمت بالایی دارد و پرداخت این هزینهها از عهده شهرداری خارج است، با استاندار خوزستان در خصوص تعیین تکلیف اتوبوسهای توقیف شده مکاتبه کردیم تا با اعتیار ۲۶ میلیارد تومان، ۷۰ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوسهای توقیف شده را تعمیر کنیم.
همچنین بیش از ۷۰ اتوبوس، کولر ندارند که جهت تعمیر آنها دچار محدودیت منابع مالی هستیم. کعبعمیر با اشاره به وضعیت تاکسیهای شهر اهواز گفت: در اهواز حدود ۱۸۰۰ تاکسی وجود دارد که ۵۰۰ تاکسی از این تعداد فرسوده هستند. در بحث جایگزینی خودروهای فرسوده باید بانکها و ستاد ساماندهی مدیریت سوخت کمک کنند که متاسفانه ناهماهنگی بین آنها مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در شهر اهواز یک هزار و ۵۰۰ مسافربر شخصی ساماندهی شده است اما با توجه به اینکه تعداد زیادی مسافربر شخصی در سطح شهر اهواز فعال هستند، برای ساماندهی خودروهای شخصی نیازمند همکاری دستگاههای دیگر مانند پلیس راهور، نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستیم و شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این خودروها نیست.
همچنین در زمینه نظارت بر نرخ تاکسیها، تعداد بازرسان ما کم است و این امر را قبول داریم. عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در حال حاضر جهت نظارت بر نرخ اتوبوسها سامانه AVL و AFC با طرح هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی نصب شده و کارتها مکانیزه شدهاند.
همچنین این سامانه به صورت آزمایشی روی ۶۰ تا ۷۰ تاکسی نصب شده است که مقرر شده مسافربرهای شخصی نیز تحت پوشش این سامانه قرار بگیرند. حتی خودروهای سرویس مدارس نیز جزو این برنامه قرار گرفتهاند.
کعبعمیر در خصوص روند اجرای پروژه مترو اهواز، گفت: تنها راه تکمیل پروژه مترو اهواز این است که دولت در امر فاینانس تجدیدنظر کند و مانند دیگر پروژههای قطار شهری کشور، اعتباری برای مترو اهواز در نظر گرفته شود تا بتوانیم کاری کنیم. در غیر این صورت نتیجهای نمیگیریم.
وی ادامه داد: پرونده اختلاف شهرداری و شرکت کیسون پیمانکار پروژه مترو اهواز نیز در کمیتهای فنی در وزارت کشور در حال پیگیری است که باید رأی آن صادر شود.
عضو شورای شهر اهواز در خصوص فعالیتهای فرهنگی در اهواز عنوان کرد: ما به عنوان متولی شهر، زمینهای شهر اهواز را در اختیار نداریم. بخش عمدهای از زمینها در اختیار شرکت نفت، اداره مسکن و شهرسازی و ستاد فرمان امام و دیگر ادارات هستند. ما علاقمند هستیم در زمینه فرهنگی کار کنیم اما زمین در دست نداریم.
سال گذشته و امسال در منطقه علیآباد برنامهای جهت ایجاد یک زمین ورزشی داشتیم اما نتوانستیم حتی یک متر زمین از نفت بگیریم. وی گفت: متاسفانه اولویت اول شرکت نفت، نفت است نه انسانهای اهواز که این موضع جای تاسف دارد. اولویت باید انسانمحور باشد نه نفت محور.
اکنون مشاهده میکنیم که آنها اولویت اول را خطوط لولههای نفت میدانند و حتی مسیر خروجی از شهرک نفت به فرودگاه را به بهانه اینکه چاهها امنیت لازم را ندارند، بستهاند. کعبعمیر در خصوص بحثهای فرهنگی عنوان کرد: امام رضا(ع) در سفر خود در منزلی در جنب آرامگاه علیبنمهزیار مستقر شدند و به مدت یک ماه در منطقه عامری اهواز زندگی کردند اما میراث فرهنگی و ارشاد و مدیران استانی و کشوری این موضوع را بررسی نکردهاند در حالی که این منطقه میتواند یکی از نقاط گردشگری مذهبی اهواز باشد.
وی با انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری اهواز گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز امسال در دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، حتی یک مراسم نمادین در منطقه عامری شهر اهواز برگزار نکردند. همچنین در بازدیدهایی که داشتیم مشاهده کردیم که مسجدی به نام مسجد شیخ نبهان در منطقه عامری وجود دارد که آخرین بازسازی آن به قرن ۱۱ هجری به عبارتی به ۳۴۰ سال پیش برمی گردد در حالی که این مسجد باید جزو میراثهای ما باید باشد و نباید مهجور بماند.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: منطقه عامری میتواند به عنوان گذر فرهنگی، به منطقه گردشگری مذهبی تبدیل شود. اگر در استانهای دیگر چنین مکانی وجود داشت حتما از ظرفیتهای آن استفاده میکردند اما در اهواز حتی حرم علیابنمهزیار فراموش شده است./ایسنا
برچسب ها :Khuzestan ، Www.khuztab.ir ، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ، پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، رحیم کعب عمیر ، مترو اهواز ، مشکلات مترو اهواز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0