کد خبر : 10844
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 14:03

۱۳ هزار خانه سیل‌زده در خوزستان بازسازی شد/ تحویل منازل در حال احداث تا بهمن‌ماه

استاندار خوزستان گفت : ۱۳ هزار خانه آسیب دیده از سیل فروردین گذشته تاکنون بازسازی شده است و مقرر شد تا پایان شهریور جاری بازسازی دیگر منازل آسیب دیده نیز به پایان رسد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای سیل زده “حمدان سلجه” از توابع شهرستان حمیدیه

استاندار خوزستان گفت : ۱۳ هزار خانه آسیب دیده از سیل فروردین گذشته تاکنون بازسازی شده است و مقرر شد تا پایان شهریور جاری بازسازی دیگر منازل آسیب دیده نیز به پایان رسد.

IMG 20190908 123743 331 300x225 ۱۳ هزار خانه سیل‌زده در خوزستان بازسازی شد/ تحویل منازل در حال احداث تا بهمن‌ماه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای سیل زده “حمدان سلجه” از توابع شهرستان حمیدیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: واحدهای که بر اثر سیل تخریب شده بودند نیز تا پایان بهمن ماه امسال ساخته می شوند.

وی افزود: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از ابتدای شروع سیل در بحث امدادرسانی در کنار مردم و مسئولان خوزستان بودند درحال حاضر نیز در امر بازسازی منازل روستای حمدان سلجه همکاری می کنند.

شریعتی گفت: خیرین خواستار تسریع روند بازسازی مناطق سیل زده هستند که ان شاءالله با کاهش دما و بهتر شدن هوا روند بازسازی سریع تر انجام می‌شود .

وی افزود: بازسازی ۱۰ کیلومتر از جاده حمدان سلجه در دستور کار قرار دارد و پس از ایام دهه محرم عملیات بازسازی آن آغاز می شود.

استاندار خوزستان در بخشی دیگر ازاین گفت و گو بیان کرد: در کنار بازسازی و ساخت منازل آسیب دیده از سیل با مشکل آبگرفتگی اراضی کشاورزی مواجه بودیم، بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی به زیر آب رفتند که ۱۸۵ هزار هکتار آن با بکارگیری تجهیزات و بسیج امکانات استان از آب تخلیه شدند و در حال حاضر ۱۳۰ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت تابستانه هستند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تامین سیمان برای ساخت منازل سیل زده را برعهده گرفته است توضیح داد: وزارت نفت تامین میلگرد برای ساخت منازل سیل زده در نقاط نفتخیز را تقبل کرده و قول پرداخت ۲۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها را داده است، اما حدود یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲ منطقه شعیبیه شوشتر و بخش شاوور شوش مشمول دریافت تسهیلات وزارت نفت نیستند.

شریعتی گفت: تامین میلگرد برای هر کدام از واحدها ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد که قرار است یکصد و ۶۰ میلیارد ریال مورد نیاز برای خرید میلگردهای بخش شاوور و شعیبیه از طریق کمکهای خیران تامین شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر تیرماه امسال شاهد وقوع زلزله در مسجدسلیمان بودیم که به دلیل بافت فرسوده خسارت های زیادی برجای گذاشت، یکهزار و ۴۰۰ واحد تخریب شدند و حدود هشت هزار واحد هم نیاز به تعمیر دارند.

روستای “حمدان سلجه” یکی از روستاهای مسیر خسرج در حمیدیه، است که در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شد و برخی از ساکنان این روستا به تپه های جنگلی خسرج پناه برده بودند.

۴۰ واحد مسکونی روستای حمدان سلجه از توابع شهرستان حمیدیه اهواز در سیل فروردین ماه امسال تخریب شدند و ساکنان آنها در کانکس به سر می برند، قرار است منازل جدید با همکاری جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ساخته شوند.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد امیدواریم با حمایت دولت ، نظام و خیرین این کار را در زمان مقرر اتمام برسانیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.