کد خبر : 2693
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 10:03

چالش نهنگ آبی چیست؟ | مراحل نهنگ آبی چطور به خودکشی ۱۳۰ نفر ختم شده؟

بازی نهنگ آبی چیست؟ | نهنگ آبی یک بازی اینترنتی است که در آن کاربر ۵۰ مرحله طی می کند تا به مرحله آخر یعنی خودکشی برسد! مراحل بازی نهنگ آبی از کشیدن یک نهنگ روی بدن شروع شده، و پس از چند مرحله خودزنی، به مرحله آخر (خودکشی) می رسد. کاربر باید در مراحل

بازی نهنگ آبی چیست؟ | نهنگ آبی یک بازی اینترنتی است که در آن کاربر ۵۰ مرحله طی می کند تا به مرحله آخر یعنی خودکشی برسد! مراحل بازی نهنگ آبی از کشیدن یک نهنگ روی بدن شروع شده، و پس از چند مرحله خودزنی، به مرحله آخر (خودکشی) می رسد. کاربر باید در مراحل بازی نهنگ آبی، از خودش عکس سلفی بگیرد و خودزنی را ثابت کند! جزییات نهنگ آبی را در اداغمه بخوانید

2017 10 23 04 29 47 296x300 چالش نهنگ آبی چیست؟ | مراحل نهنگ آبی چطور به خودکشی 130 نفر ختم شده؟

بیشتر بخوانید: خودکشی دو دختر اصفهانی .
بیشتر ببینید: فیلم خودکشی در اصفهان .
بیشتر بخوانید: پیام دو دختر اصفهانی قبل خودکشی .
نهنگ آبی، یک بازی اینترنتی است که ۵۰ مرحله دارد و با ایجاد چالش روانی، کاربر را به خودزنی و خودکشی ترغیب می‌کند. مخترع این بازی، یک پسر ۲۴ساله اهل روسیه، دانشجوی اخراجی رشته روان‌شناسی است که در مصاحبه‌ای، علت راه‌اندازی این بازی را «از بین رفتن افرادی که برای جامعه مفید نیستند» اعلام کرده است. نهنگ آبی تاکنون ۱۳۰ نفر را در دنیا قربانی خود کرده و اکنون نیز در ایران، دو نوجوان را به کام مرگ فرستاده است.
فرمانده انتظامی اصفهان درباره این بازی به والدین هشدار داد و گفت: این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن افراد دارد به گونه‌ای که کاربران را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می‌کنند. پدر و مادرها باید بر رفتار فرزندان‌شان نظارت کنند و بدانند فضای مجازی در برخی مواقع از فضای واقعی خطرناک‌تر است.
پیش از این رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیز بر لزوم توجه به اثرات مخرب این بازی تاکید کرده و گفته بود: هر چند این بازی هنوز بین کاربران ایرانی رواج نیافته، اما تب و تاب خاصی این روزها درخصوص بازی نهنگ آبی در جامعه به راه افتاده است که دقت در رصدها و مراقبت‌ها بویژه از سوی والدین را می‌طلبد تا این چالش در ایران به وجود نیاید. به جرات می‌توان گفت خانواده‌ها در این میان مهم‌ترین نقش و وظیفه را به عهده دارند و نقش نظارتی والدین بر فعالیت آنلاین فرزندان از مهم‌ترین اقدامات آنها در این خصوص است و بسیار اهمیت دارد.
سرهنگ علی نیک‌نفس درباره مشخصات این بازی تصریح کرد: نهنگ آبی یک بازی روسی است و در سال ۲۰۱۳ رواج یافت و اولین قربانی‌اش در سال ۲۰۱۵ به خودکشی دست زد. بازی شامل ۵۰ مرحله یا ۵۰ ماموریت است که هر روز باید یک ماموریت به انجام برسد و در انتهای هر مرحله، عکس سلفی از پایان آن برای همبازی ارسال شود. سرهنگ نیک نفس افزود: کشیدن تصویر نهنگ روی دست، خودزنی، تماشای فیلم‌های ترسناک، عکس سلفی در سازه‌های بلند و مرتفع، کشیدن تصاویر و اعداد مختلف روی دست و… از جمله مراحل این بازی است که کاربر بعد از انجام هر چالش، باید مستندات موجود را برای طرف مقابل (همبازی خود) ارسال کند. وی افزود: مهم‌ترین ترفند این بازی کسب اطلاعات شخصی و محرمانه از کاربران در طول بازی است که در روند بازی از فرد گرفته می‌شود و با دانستن این موضوعات در مراحل بعدی، خواسته‌ها از کاربر متفاوت می‌شود و کاربر بر اثر فشار یا محو شدن در بازی مجبور به انجام آن می‌شود و در پایان، درخواست نمایش خودکشی از وی می‌شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.