کد خبر : 11550
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 - 12:42

همت بلند خیرین موقعیت خوبی به استان خوزستان داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محسن حاجی میرزایی شامگاه پنجشنبه ۱۱ مهر ماه ۹۸ در حاشیه افتتاح دبیرستان ۱۲ کلاسه کوثر اندیمشک که با کمک خیرین و اعتبارات نوسازی مدارس در استان خوزستان ساخته شده است ، گفت : نباید نیاز ها و مشکلات باعث شود که شیرینی اتفاقات خوب و مهمی که امروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محسن حاجی میرزایی شامگاه پنجشنبه ۱۱ مهر ماه ۹۸ در حاشیه افتتاح دبیرستان ۱۲ کلاسه کوثر اندیمشک که با کمک خیرین و اعتبارات نوسازی مدارس در استان خوزستان ساخته شده است ، گفت : نباید نیاز ها و مشکلات باعث شود که شیرینی اتفاقات خوب و مهمی که امروز در خوزستان به وقوع پیوست را نادیده بگیریم.
IMG 20191004 WA0024 300x200 همت بلند خیرین موقعیت خوبی به استان خوزستان داده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همت بلند خیرین موقعیت خوبی به استان خوزستان داده است ، اظهار کرد : استان خوزستان مردم خوب و فداکاری دارد و تلاش های بسیار خوبی در جهت جبران خسارت های وارد شده به مدارس خوزستان در جریان سیل انجام گرفته است .

وی در عین حال با عنوان اینکه ۱۱۳ مدرسه خوزستان در جریان سیل آسیب دید ، اظهار کرد: تا کنون ۳۵ واحد آموزشی تخریب و بازسازی شد ، از این بین ۲۰ واحد آموزشی آماده و ۱۵ واحد آموزشی نیز تا پایان آبان ماه آماده بهره برداری خواهد شد .

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش ، گفت : کمبود نیروی انسانی یک موضوع ملی است که در راستای کاهش آن تدابیر ویژه ای را در دستور کار قرار داده ایم .

حاجی میرزایی فرسودگی مدارس را از دیگر موضوعات دانست و تصریح کرد : یک بخشی از مدارس ما مدارس فرسوده است که زمان زیادی از ساخت آنها می گذرد و تمام تلاش ما در جهت نوسازی و تعمیر مدارس به کار گرفته خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته ای ویژه برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان خبرداد و گفت : کمیته ای را با عنوان پشتیبان آموزش و پرورش خوزستان تشکیل داده ام و یکی از معاونینم را به عنوان مسئول این کمیته منصوب کرده ام.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد : با کمک استانداری و خیرین و مسئولان محلی و معین ، در سه زمینه ی مورد نیاز در این استان اقدام خواهیم کرد.

حاجی میرزایی، تامین فضا و تجهیزات آموزشی را یکی از محور های فعالیت این کمیته اعلام کرد و گفت : امیدوارم با راهبردهایی که این کمیته در پیش خواهد گرفت ؛ در زمینه فضا و تجهیزات ، بتوانیم آموزش و پرورش خوزستان را به متوسط کشوری برسانیم.

وی با عنوان اینکه این کمیته ماموریت دارد تا دسترسی های آموزشی را توسعه دهد و مانیز وظیفه داریم همه کسانی که در سن تعلیم هستند را تحت پوشش قرار دهیم ، ادامه داد : قصد داریم در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی نیز در قالب این کمیته اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی را ضروری دانست و عنوان کرد : تدابیری ویژه را در جهت ساماندهی نیروی انسانی پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار کلاس سنگی در این استان وجود دارد که از این بین ۶۰۰ کلاس درس سنگی در مناطق صعب العبور نیازمند به رسیدگی جدی است ، بیان کرد : امیدواریم تا پایان دولت همه کلاس های سنگی که بیش از ۲۰ دانش آموز دارند را به مدارس ایمن تبدیل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.