فاز نخست بازسازی و بهسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از شعیبیه شوشتر شروع می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مرحله نخست بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان از هفته آینده و از شعیبیه شوشتر آغاز می‌شود به گزارش خوزتاب فاضل عبیات اظهار داشت: سیل خوزستان از نظر حجم سیلاب و سیلاب‌های دیگر استان‌های کشور پدیده‌ای نادر است. وی با اشاره به گستردگی زمانی و حجمی سیل خوزستان،

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مرحله نخست بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان از هفته آینده و از شعیبیه شوشتر آغاز می‌شود

امداد 620x410 300x198 فاز نخست بازسازی و بهسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از شعیبیه شوشتر شروع می‌شود

به گزارش خوزتاب فاضل عبیات اظهار داشت: سیل خوزستان از نظر حجم سیلاب و سیلاب‌های دیگر استان‌های کشور پدیده‌ای نادر است.

وی با اشاره به گستردگی زمانی و حجمی سیل خوزستان، بیان کرد: نزدیک به یک ماه و ۱۵ روز با این سیل در سطح خوزستان درگیر بودیم و وضعیت در استان فوق‌العاده اعلام شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان این‌که مردم با غیرت و همت از شهرها و روستاهای خود در برابر سیل ایستادگی کردند، گفت: همکاری و همت همگانی مردم، نیروهای جهادی، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی موجب مقابله با سیل شد و خوزستان به صحنه نمایش وحدت تمامی اقشار و دستگاه‌ها تبدیل شد.

وی عنوان کرد در مدت وقوع سیل به دنبال خسارت‌ها به حداقل بودیم اگرچه خسارت‌ها و آسیب‌های سیل به منازل، زمین‌های کشاورزی و مزارع بسیار قابل توجه بود.

عبیات با بیان این‌که تأکید تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به خسارت‌های سیل‌زدگان است، اظهار داشت: در همین راستا به دستور رئیس جمهور با ریاست وزیر کشور قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: از جمله کمیته‌های این قرارگاه می‌توان به «بازسازی و نوسازی»، «برآورد خسارت و تخصیص اعتبارات»، «پشتیبانی»، «اشتغال» و دیگر موارد اشاره کرد.

وی بیان کرد: دو کمیته «بازسازی و نوسازی» و «برآورد خسارت و تخصیص اعتبارات» در زمان وقوع سیل به صورت مستمر و مستقیم حضور داشتند. روند کمک‌رسانی به مناطق نخست تخلیه محل‌ها از آب، اقدامات بهداشتی، خدماتی و نیازهای اولیه و در نهایت ارزیابی از روستاها و مناطق انجام می‌شود.

عبیات با بیان اینکه منازل تخریب شده براثر سیل در سطح استان خوزستان بازسازی یا بهسازی می‌شوند، گفت: ارزیابی‌های لازم از منازل تخریب شده انجام و در دوره بین احداث یا ترمیم و سکونت نهایی مردم سیل‌زده خوزستان تلاش‌هایی صورت گرفته تا امکان اسکان آنها وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: هدف از پرداخت به مردم سیل‌زده این است که امکان اجاره مسکن برای سیل‌زدگان فراهم شود، پرداخت بخشی از این مبلغ آغاز شده و به دنبال فراهم‌سازی محلی در روستاها برای اقامت مردم هستیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مسأله در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده این است که از هفته آینده مرحله اول در شعیبیه شوشتر آغاز می‌شود.

عبیات اظهار داشت: مردم سیل‌زده استان خوزستان باید شکل نهایی استقرار در منازل را پیدا کنند و در همین راستا همت همکای با هدف تسریع در امر وجود دارد و تأکید مسئولان بر این مسأله است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که در برخی از نقاط ادامه سیلاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: دبی خروجی ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه سد کرخه برای مناطق پایین دست سیلابی به شمار می‌آید و در حال حاضر سیلاب فروکش نکرده است.

وی گفت: به ریاست رئیس دانشگاه تهران کمیته‌ای تشکیل شد که بنا است در ابعاد، زمان‌های مختلف سیلاب و راهکارهای پشگیری از تکرار آن را مورد بررسی قرار دهند. سنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.