تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی/ عدم استقبال رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران صنعتی خوزستان از طرح تاپ مایه تأسف است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوزستان سومین استانی است که طرح تاپ در آن رونمایی می‌شود و باعث تأسف است که رؤسای دانشگاه‌های چمران و علوم پزشکی و همچنین مدیران ارشد صنعتی را در این مراسم نمی‌بینیم. در ایام سیل اینجا بودم تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان را در شهرک درگیر سیل شماره

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوزستان سومین استانی است که طرح تاپ در آن رونمایی می‌شود و باعث تأسف است که رؤسای دانشگاه‌های چمران و علوم پزشکی و همچنین مدیران ارشد صنعتی را در این مراسم نمی‌بینیم. در ایام سیل اینجا بودم تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان را در شهرک درگیر سیل شماره ۲ اهواز دیدم و گفتم ای‌کاش ده درصد این تلاش‌ها را ریشه‌ای داشتیم

٧٢ درصد بیشتر از سهم خود دنیا را آلوده می کنیم 300x200 تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی/ عدم استقبال رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران صنعتی خوزستان از طرح تاپ مایه تأسف است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، برات قبادیان ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح ملی تاپ در خوزستان با بیان اینکه طرح تاپ یک طرح بزرگ ملی است اظهار داشت: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار فقط برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بلکه همه بخش‌های دانشگاهی و اقتصاد کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهامت این است که انسان هر جا اشتباه کرده به آن اقرار و جبران کند، افزود: در گذشته طرح‌هایی مانند خوداشتغالی، زودبازده، تکاپو و غیره برای ایجاد اشتغال وجود داشت که موفق نبودند؛ سپس تلاش شد تا رابطه صنعت و دانشگاه درست شود که در آن نیز خیلی موفق نبودیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: طرح تاپ یک طرح ریشه‌ای و زیربنایی، دانش‌بنیان و دانش‌محور است که مغزهای متفکر جامعه یعنی اساتید، دانش‌آموختگان، دانش‌پژوهان و دانشمندان را در برمی‌گیرد و از سوی دیگر توان افرادی که در تولید دست دارند را افزایش می‌دهد.

قبادیان تصریح کرد: به باور من این طرح می‌تواند در بخش اجتماعی ما نیز بسیار کارساز باشد چرا که ما امروز در جامعه ناهنجاری‌ها، معضلات و قانون‌گریزی‌های بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در همه کارها و برنامه‌ها باید همواره دو موضوع شرایط موجود و جهان آینده را مدنظر داشته باشیم، عنوان کرد: بدون شک معضلات و مشکلات موجود را غیر از راه‌حل علمی نمی‌توان درمان کرد پس طرح تاپ در این نقطه زمانی حساس راهگشا است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: جهان آینده، اقتصاد آینده و صنعت آینده غیر از چیزی است که ما آن را تصور می‌کنیم. پیش‌ازاین نیز گفته‌ام انقلابی صنعتی درراه است که مانند یک سونامی اقتصاد سنتی را زیرورو می‌کند مگر اینکه ما به کمک علم، فناوری، دانش و تدبیر از امروز جامعه را برای آن آماده کنیم.

قبادیان تأکید کرد: باید با جامعه جهانی همراه شویم تا بتوانیم در بخش تولید رقابتی عمل کنیم در غیر این صورت بسیاری از اقتصادها ورشکسته خواهند شد و ما نیز از آن مستثنا نیستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به عدم همراهی دیگر وزارتخانه در اجرای طرح تاپ، گفت: این طرح فعلاً فقط در وزارت صمت اجرا می‌شود تا اگر اشکالاتی در آن وجود داشت برطرف و نهایی شود.

استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری استقبال بی‌نظیری از تاپ داشتند

وی افزود: خوزستان سومین استانی است که طرح تاپ در آن رونمایی می‌شود و باعث تأسف است که رؤسای دانشگاه‌های چمران و علوم پزشکی را امروز در این مراسم نمی‌بینیم.

قبادیان ادامه داد: امروز هیچ‌کدام از مدیران ارشد صنعتی را در این مراسم نمی‌بینم در حالی‌که استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری استقبال بی‌نظیری از این طرح داشتند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت عنوان کرد: از عزیزان دانشگاهی، صنعتی و فناورانی که امروز در این مراسم حضور دارند خواهش می‌کنم که این طرح را جدی بگیرند چراکه اگر قرار باشد عقب‌ماندگی‌ها از جهان پیشرفته را جبران کنیم راهی جز این نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد ما در راستای انقلاب صنعتی چهارم و اقتصاد پویای دانشی جهان آینده حرکت کنیم راهی جز طرح تاپ نیست؛ اگر قرار باشد که رابطه ورشکسته امروز صنعت و دانشگاه را جبران کنیم و دانشگاهیان را در صنعت ببینیم و صنعتگران را در ارتباط با دانشگاه، راهی جز طرح تاپ نیست.

قبادیان تصریح کرد: در حال حاضر در هر خانواده‌ای فرزندان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد که اگر قرار باشد برای آن‌ها اشتغال ایجاد و از پیوستن دانشجویان فعلی به فارغ‌التحصیلان فاقد اشتغال آینده جلوگیری شود راهی جز طرح تاپ نداریم.

وضعیت فعلی خوزستان نشان از بی‌عرضگی یا بی‌تدبیری ما است

وی بابیان اینکه نگرانی من این است که این طرح شکست بخورد، گفت: این طرح اگر شکست بخورد ما مسئول هستیم؛ در ایام سیل اینجا بودم تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان را در شهرک درگیر سیل شماره ۲ اهواز دیدم و گفتم ای‌کاش ده درصد این تلاش‌ها را ریشه‌ای داشتیم. در بازدید از صنایع لرستان دیدم که ۹۵ درصد خسارت‌ها ناشی از این است که درست عمل نکردیم و جایی که نباید شهرک می‌ساختیم ساخته‌ایم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: صراحتاً اعلام کنم برنامه‌ای برای حضور در انتخابات نداشته و در این زمینه احساس تکلیف نمی‌کنم؛ زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که این طرح سیاسی و با اهداف انتخاباتی است اما چنان چه تا ۱۰ خرداد (موعد استعفای مسئولان در سطح ملی برای شرکت در انتخابات) صبور باشند متوجه بیهوده بودن سخنان خود می‌شوند. دو بار احساس تکلیف در خوزستان داشته‌ام اما دیگر ابداً وارد عرصه انتخابات نخواهم شد.

قبادیان افزود: به‌عنوان یک خوزستانی علاقه‌مند هستم استانی که مادر توسعه ایران است از وضعیت فعلی خارج شود؛ بیکاری، فقر، ناامنی و اعتیاد زیبنده خوزستان نیست. به نظر من چنین وضعیتی یا از بی‌عرضگی، بی‌تدبیری یا بی‌مسئولیتی ما است.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از این دو مدیر صنعتی و سایر مدیران درخواست دارم به‌صورت جدی در این زمینه موفقیت طرح تاپ تلاش کنند و مانع شکست آن شوند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.