کد خبر : 6934
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 3:19

طرح سنجش فشار خون در ۲۰۰ پایگاه بهداشتی آبادان و خرمشهر در حال اجراست

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۶۴ هزار نفر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در ۲۰۰ پایگاه و خانه بهداشت در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان سنجش می شوند. گزارش پایگاه خبری خوزتاب،آرش یلالی سه شنبه در جلسه شورای اداری خرمشهر جمعیت تعریف شده در طرح

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۶۴ هزار نفر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در ۲۰۰ پایگاه و خانه بهداشت در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان سنجش می شوند.

IMG 20190529 041424 128 300x200 طرح سنجش فشار خون در 200 پایگاه بهداشتی آبادان و خرمشهر در حال اجراست

گزارش پایگاه خبری خوزتاب،آرش یلالی سه شنبه در جلسه شورای اداری خرمشهر جمعیت تعریف شده در طرح کنترل فشار خون در خرمشهر را ۷۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: سنجش فشار خون از طریق ۱۳ پایگاه و ۲۳ خانه بهداشت در روستاهای خرمشهر شروع شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تاکنون پنج هزار نفر سنجش شدند که از این تعداد دو سوم را بانوان شامل می شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت درگیر فشار خون افراد با سن بالای ۳۰ سال هستند گفت: در مرحله نخست این طرح که ۱۵ تیرماه ادامه دارد افراد بالای ۳۰ سال سنجش می شوند.

یلالی اطلاع رسانی برای اجرای این طرح را لازم و ضروری دانست و گفت: انتظار می رود با توجه به تجمع مردم در مساجد و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان و عید فطر اطلاع رسانی در خصوص سنجش فشارخون صورت گیرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: فشار خون مهمترین عامل در مرگ و میر افراد بوده که قابل کنترل است و تغییر سبک زندگی در کنترل فشار خون بسیار موثر است.

وی در ادامه آمار مرگ و میر ناشی از فشار خون در سال ۹۷ در کشور را ۱۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: هر پنج دقیقه در کشور یک نفر به دلیل فشار خون بالا می میرد.

وی ادامه داد: طی سه دهه گذشته جمعیت افراد دارای فشار خون بالا سه برابر شده به طوریکه از هر ۱۰۰ نفر ۲۵ نفر دارای فشار خون هستند که از این تعداد ۴۰ درصد از بیماری خود خبر ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.