کد خبر : 6090
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 1:12

روستای مگرن در سیلاب اخیر وضعیت سختی را تجربه کرد

 استاندارخوزستان گفت: روستای مگرن در سالهای اخیر ۳ بار به زیر آب رفته که در سیلاب اخیر فاجعه‌بارترین وضعیت را تجربه کرد. غلامرضا شریعتی روز جمعه از محل ارودگاه سیل زدگان روستای مگـرن ۳ از توابع بخش شاوور شهـرستان شوش بازدید و مسائل و مشکلات ساکنین را مورد بررسی قـرار داد. وی افزود: باتوجه به

 استاندارخوزستان گفت: روستای مگرن در سالهای اخیر ۳ بار به زیر آب رفته که در سیلاب اخیر فاجعه‌بارترین وضعیت را تجربه کرد.

n83309500 73019105 300x300 روستای مگرن در سیلاب اخیر وضعیت سختی را تجربه کرد

غلامرضا شریعتی روز جمعه از محل ارودگاه سیل زدگان روستای مگـرن ۳ از توابع بخش شاوور شهـرستان شوش بازدید و مسائل و مشکلات ساکنین را مورد بررسی قـرار داد.
وی افزود: باتوجه به گرمای هوا شرایط مساعدی برای کودکان و مادران در این روستا وجود ندارد و تلاش خواهیم کرد هرچه سریعتر روستای جدیدی ساخته شود.
وی گفت: مبلغ ۶۰ میلیون ریال به هر خانوار تا زمان ساخت منزل ۵۰ میلیون ریال برای معیشت هر خانوار بزودی پرداخت خواهد شد.
وی ضمن رضایت از اقدامات به عمل آمده توسط ستاد مدیریت بحران شوش بر تامین نیازهای اولیه ساکنان تا بازگشت به شرایط عادی تاکید کرد.
استاندارخوزستان گفت:تمهیدات لازم برای اختصاص زمین‌مسکونی به اهالی روستای سیل‌زده انجام خواهد ‌شد وبرای هر خانوار نیز تسهیلاتی جهت ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.
شریعتی گفت: با همکاری بنیاد برکت حضرت امام یک هزار بسته لوازم خانگی برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شده که بخشی از آن به مردم روستای مگرن اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: ادارات کل مدیریت بحران وبنیاد مسکن استان به عنوان ادارات معین در شهرستان مستقر هستند تا آبی که وارد مزارع کشاورزی شده را خارج کنند تا کشاورزان بتواند کشت تابستانه را شروع کنند.
شریعتی گفت:هماهنگی‌های لازم برای جابه‌جایی این روستا انجام گرفته است و تا سه روز آینده برق به محل جدید این روستا خواهد رسید و تامین آب شرب نیز در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار خوزستان افزود: عملکرد مدیریت بحران شوش در سیلاب اخیر که با اهتمام همه‌جانبه مسئولان شهرستان حاصل شد، مطلوب بود واین عملکرد مثبت، انعکاسی از عملکرد مدیریت بحران کشور است.
شریعتی ادامه داد:وضعیت اهالی سیل‌زده روستای مگرن۳ مطلوب نیست به همین دلیل دستور داده شد کولرهای پنجره‌ای و کانکس برای استقرار نسبی مردم این روستا تامین شود.
استاندار خوزستان تاکید کرد مسئولان مربوطه طی ۱۰ روز آینده وضعیت سیل‌زدگان روستای مگرن ۳ را ساماندهی کنند.
استاندارخوزستان گفت:۱۱۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات دیگر به اهالی اختصاص داده می‌شود.
وی گفت:برای ساخت و ساز روستای جدید مگرن ۳، سیمان رایگان اختصاص داده می‌شود، همچنین دیگر لوازم نیز با قیمت پایین‌تری برای آنان تهیه خواهد شد.
وی افزود: احداث ۵۰ درصد روستای جدید مگرن ۳ توسط خیران کاشانی با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی از این روستا انجام خواهد شد.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌ و گو با خبرنگر ایرنا افزود: پس از وقوع سیلاب اخیر و زیر آب رفتن صد در صدی روستای مگرن۳ در بخش شاوور، تصمیم گرفته شد تا این روستا از توابع بخش شاوور در مکان دیگری ساخته شود.
سیدراضی نوری افزود:جابه‌جایی این روستا به یک مکانی با ارتفاع مشخص، اولویت اصلی برای تامین امنیت اهالی در برابر سیلاب‌های مشابه آینده است.
وی افزود:اهالی روستا در سیلاب اخیر در معرض خطر جدی قرار گرفتند، بنابراین از همه ظرفیت‌ها برای جابجایی مگرن۳ استفاده می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: جابه‌جایی، در فاصله یک کیلومتری موقعیت فعلی این روستا صورت خواهد گرفت و برای این منظور ۲۵ هکتار در نظر گرفته شده است.
نوری گفت: کانکس‌هایی برای اهداء به اهالی تامین شده و امیدواریم این تمهیدات باعث شود تا اتفاقات ناخوشایند سیل اخیر به فراموشی سپرده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.