زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹

زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹ رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش دو برابری فوت ناشی از کرونا در این استان خبر داد.   زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹ به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، دکتر پژمان

زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش دو برابری فوت ناشی از کرونا در این استان خبر داد.

14010820000319 Test PhotoN زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹

 

زنگ خطر کرونا در خوزستان به صدا درآمد/ افزایش آمار فوت ناشی از کووید ۱۹

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، دکتر پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به دو هفته آخر اسفند سال گذشته دو برابر شده که نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به کرونا در استان است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی از هشت به ۱۱ مورد رسیده و یکی از مهمترین این شهرستان ها، اهواز است که یک چهارم جمعیت را به خود اختصاص داده است؛ همچنین شهرستان هفتکل نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم در پیشگیری و کنترل موج بیماری باید همکاری کنند و اصول خود مراقبتی به ویژه برای افراد پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه‌ای باید با جدیت رعایت شود.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد از موارد فوتی در موج اخیر بالای ۶۰ سال بوده و ۹۵ درصد بیماری زمینه‌ای داشتند که نشان دهنده اهمیت بیشتر رعایت موارد بهداشتی برای این گروه از افراد است.

پژمان بختیاری نیا تصریح کرد: با توجه به در پیش رو بودن مراسم شب‌های قدر، عید فطر، فرا رسیدن گرما و روشن شدن کولر‌ها به ویژه در مدارس استفاده از ماسک برای این گروه تاکید می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا توضیح داد: ۵۰ درصد از فوتی‌های موج اخیر واکسن نزده بودند و ۵۰ درصد دیگر بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز آن‌ها گذشته بود بنابراین توصیه می‌شود تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه یا بیشتر از تزریق دُز یادآور آن‌ها گذشته حتما به واحد‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.