کد خبر : 24110
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 8:18

ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی کارخانه قند شهدای دزفول

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبر تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

نماینده مردم شریف شهرستان دزفول در مجلس: با ساخت و راه اندازی فاز اول کارخانه قند شهدای دزفول، ۹۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

8832426 940 ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی کارخانه قند شهدای دزفول

 

به گزارشپایگاه خبری خوزتاب؛ سیداحمد آوایی در حاشیه بازدید مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از کارخانه قند شهدای دزفول گفت: این شهرستان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه کشاورزی است، بنابراین با استفاده از صنایع تبدیلی می‌توان در این زمینه کار‌های خوبی در حوزه اشتغال و تولید انجام داد.

وی بیکاری را یکی از معضل‌های مهم در جامعه که مردم نسبت به آن گلایه دارند برشمرد و افزود: این معضل سبب بروز ناامنی در جامعه می‌شود، بنابراین ساخت کارخانه قند علاوه بر افزایش تولید، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم خواهد داشت.

آوایی با بیان اینکه کارخانه قند شهدای دزفول با ظرفیت تولید روزانه یک هزار و ۳۰۰ تن شکر یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در حوزه صنایع تبدیلی است، ادامه داد: براساس برآورد اولیه با ساخت و راه اندازی فاز اول کارخانه قند شهدای دزفول، ۹۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات مورد نیاز کشاورزی از کشاورزان را از دیگر مزایای راه اندازی کارخانه قند در این شهرستان دانست و اضافه کرد: با افزایش سطح زیر کشت چغندر قند و نیشکر قطعا از مازاد تولید سایر محصولات کشاورزی نظیر صیفی‌جات که یکی از معضلات برای کشاورزان است و باعث بروز ضرر و زیان برای آن‌ها می‌کند، جلوگیری خواهد شد.

آوایی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت کارخانه قند شهدای دزفول در حال حاضر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان متولی ساخت این کارخانه پای کار است، اما ما نیز آمادگی داریم جهت رفع موانع در این خصوص همکاری لازم را انجام دهیم تا با تکمیل و بهره‌برداری از این کارخانه گام مهمی به منظور توسعه شهرستان و همچنین رفع بیکاری جوانان برداشته شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.