اولویتِ ساخت مدرسه دخترانه در مناطق محروم خوزستان

استاندارخوزستان با بیان اینکه اولویت احداث مدارس در مناطق محروم و روستاها دخترانه باشد گفت: دانش آموزان دختر به دلیل محدودیت امکان ادامه تحصیل در شهر یا مدارس مجاور را ندارند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش کارون که امروز

استاندارخوزستان با بیان اینکه اولویت احداث مدارس در مناطق محروم و روستاها دخترانه باشد گفت: دانش آموزان دختر به دلیل محدودیت امکان ادامه تحصیل در شهر یا مدارس مجاور را ندارند.

TI1410215210 1 300x200 اولویتِ ساخت مدرسه دخترانه در مناطق محروم خوزستان

TI1410215210 3 300x200 اولویتِ ساخت مدرسه دخترانه در مناطق محروم خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش کارون که امروز دوشنبه (۲۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از آموزش و پرورش اظهار کرد: باید این مسیر را با جدیت ادامه دهیم، نتایج این کارها را ما در چندین سال آینده خواهیم دید. نباید همیشه به دنبال کارهای زودبازده باشیم.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از زیرساخت‌های اساسی است. توسعه انسانی محور اصلی توسعه است. اگر این ظرفیت توسعه ایجاد نشود، هر چه تجهیزات و تکنولوژی فراهم کنیم، امکان استفاده از آن فراهم نمی‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، یکی از برنامه‌هایی بود که آن را به طور جدی در حوزه آموزش و پرورش دنبال کردیم. با اقدامات انجام شده، بیش از ۲۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده و به کلاس درس بازگشتند. گفته شد که هنوز تعدادی بازمانده از تحصیل وجود دارند. این کودکان نیز باید به کلاس درس بازگردانده شوند.

شریعتی گفت: انتظار داریم مناطق مختلف آموزش و پرورش با دفاتر توسعه محلی ما در مناطق کم برخوردار همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند و دغدغه‌ها و مشکلات را پاسخ دهند. گاهی گفته می‌شود حراست اجازه این همکاری‌ها را نمی‌دهد. باید این نظارت‌ها را کاهش دهیم. البته حتما آموزش و پرورش نیاز به مراقبت جدی دارد اما این نظارت‌ها باید در حوزه‌های تخصصی انجام شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح بورس تحصیلی برای ۱۲۰۰ مدرسه برنامه‌ریزی شده بود؛ البته این طرح قرار است گسترش پیدا کند. امیدواریم مردم نیز به این حوزه وارد شوند و هر کدام مسئولیت چند دانش‌آموز را بر عهده گیرند.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای حداقل سه هزار دانش‌آموز بورس تحصیلی فراهم کنیم. تاکنون حدود هزار بورس تأمین شده‌ است. در خصوص بورس‌های تحصیلی باید مستندهایی برای تبلیغ و جذب افراد ساخته شود.

شریعتی با اشاره به اختصاص پیدا نکردن حق منطقه جنگی به کارمندان آموزش و پرورش کارون گفت: به دلیل اینکه کارون از اهواز جدا شده است، در این حوزه، کارون در نظر گرفته نشده است. در این خصوص مکاتباتی انجام شده و امیدواریم این مشکلات حل شود.

وی افزود: بیش از سه میلیارد تومان اعتبار از شورای اجتماعی برای تجهیز ۱۸۰ مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است که ۱۱۰ میلیون تومان از این اعتبار به مدارس کارون اختصاص پیدا می‌کند. همچنین در خصوص تجهیز امکانات سرمایشی استان و تامین پنجره‌های دوجداره برای مدارس استان صحبت‌هایی با معاون توسعه امور اجتماعي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور داشته‌ام. در زمینه تامین پنجره‌های دوجداره اولویت اول ما شهرهایی هستند که در معرض ریزگردها قرار دارند. در مرحله دوم تمام مدارس استان در سال ۹۷ – ۹۸ به پنجره دوجداره تجهیز می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: تاسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه در مدرسه کارون نیز باید انجام شود. باید به حوزه دختران در همه زمینه‌ها توجه ویژه‌ای شود. در خوزستان باید رفع مشکلات مدارس دخترانه در اولویت اول باشد. همچنین در خصوص تامین پوشاک و لوازم‌التحریر مورد نیاز برای کلیه دانش‌آموزان، هر جا لازم باشد، این کار را ما انجام می‌دهیم.

شریعتی در خصوص ساخت مدرسه شبانه روزی دخترانه در شهرستان کارون گفت: به من گفته شد مدارس شبانه روزی ما ظرفیت خالی زیادی دارند و با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول کار هستند. ما بودجه یک مدرسه شبانه روزی دخترانه را برای سال آینده تصویب می‌کنیم اما اینکه این مدرسه در شهر یا روستا باشد و یا اینکه بودجه آن میان چند مدرسه تقسیم شود، بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی درباره برچیده شدن مدارس کانکسی در خوزستان گفت: ۳۰۰ مدرسه کانکسی در خوزستان وجود داشت. قرار بود با یک طرح ضربتی برای این کانکس‌ها کلاس درس ساخته شود تا مدارس کانکسی در استان جمع شوند. نمی‌توان کانکس‌ها را به مدرسه دیگری انتقال داد. در صورتی که کانکس دیگر برای دانش‌آموزان استفاده نمی‌شود، می‌تواند در موارد غیرآموزشی استفاده شود یا به مناطق عشایری منتقل شود.روابط عمومی استانداری خوزستان

TI1410215210 8 300x200 اولویتِ ساخت مدرسه دخترانه در مناطق محروم خوزستان

 

مجتبی بهزادی / خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.