کد خبر : 27885
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1403 - 14:57

ارتقا جایگاه تربیت بدنی در مدارس، گامی مهم در افزایش سواد تحرک جامعه

ارتقا جایگاه تربیت بدنی در مدارس، گامی مهم در افزایش سواد تحرک جامعه

*ارتقا جایگاه تربیت بدنی در مدارس، گامی مهم در افزایش سواد تحرک جامعه*

دومین نشست از مجموعه نشست های مجازی  توسعه در آموزش و پرورش ایران با محوریت تربیت بدنی برگزار شد.

در این نشست معاون اسبق حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با سعید خادمی، رئیس سابق اداره برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه غرق شدن کودکان و بزرگسالان در فضای مجازی، شبکه های تلوزیونی و بازی های کامپیوتری باعث افت تحرک و مشارکت در فعالیت های حرکتی شده است افزود: این موضوع که سبک زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است بسیار مسئله ای بحرانی و نگران کننده است و ما باید با چالش های این نسل که باعث ضعف در آمادگی جسمانی، چاقی و کم تحرکی آن‌هاست مقابله کنیم.

مهرزاد حمیدی ادامه داد: بیش از دو دهه است که کشور های آسیایی نظیر چین، تایلند ، هند و دیگر کشور ها به این دیدگاه رسیده اند که باید پیامد های این سبک زندگی را از مردم دور کنند.
امروز ما نیز اگر به دنبال جهش هستیم باید نقطه عزیمت را روشن و شفاف کنیم تا بتوانیم نسلی با سبک زندگی اصلاح شده تربیت کنیم.
حمیدی تصریح کرد: فراهم کردن یک جنبش ملی برای اصلاح این مشکلات نیازمند حضور پر‌رنگ والدین می‌باشد و ما باید سرمایه گذاری اساسی را بر توجیه والدین بگذاریم تا همانطور که پیگیر نمرات دروس کتبی فرزندانشان هستند به وضعیت ورزشی آن‌ها نیز توجه کنند.
وی افزود: ورزش و قهرمان‌‌های ورزشی از مدرسه شروع می‌شود و پدید می‌آیند. ما باید زنگ هشدار را برای عملکرد هوشمندانه و افزایش سواد حرکتی جامعه به صدا در بیاوریم.
معاون سابق تربیت بدنی وزارت آموزش و پروش گفت: در چله دوم انقلاب اسلامی باید بحث تمدن سازی را در خصوص ورزش تقویت کنیم و کودکان را در بدو ورود به مدارس از نظر سواد حرکتی شناسایی کنیم.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر در کلاس های مدرسه تعداد دانش‌آموزان چاق به نزدیک به ۷۰ درصد رسیده است ادامه داد: الگو هایی همچون پدر و مادر و کادر مدرسه می‌توانند به‌جای استفاده از وسایل نقلیه برای رسیدن به مدرسه از روش هایی همچون دوچرخه سواری یا پیاده روی استفاده کنند تا باعث ایجاد انگیزه برای کودکان شوند.

حمیدی بیان کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند در آینده با مشکل امنیت ملی نیز مواجه هستیم زیرا افرادی که آمادگی جسمی و حرکتی ضعیفی دارد توانایی مبارزه و دفاع از مرز های کشور را نیز نمی‌توانند داشته باشد.

وی معتقد است که با ارتقا جایگاه تربیت در مدارس، معلمان نیز به عنوان یک شخصیت سلامت بخش در کنار مربیان بهداشت شناخته خواهند شد‌.

پیش از این اولین جلسه از فصل اول نشست های مجازی توسعه آموزش و پروش ایران با حضور دکتر علی اصغر فانی ، وزیر اسبق آموزش و پرورش برگزار شده بود و تا دوازده جلسه ادامه خواهد داشت. دکتر رضوان حکیم زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و معاون اسبق آموزش ابتدایی، با موضوع آموزش و پرورش و مسئله عدالت آموزشی ، میهمان نشست سوم خواهد بود.

 

IMG 20240729 WA0013 ارتقا جایگاه تربیت بدنی در مدارس، گامی مهم در افزایش سواد تحرک جامعه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.