اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای احیای نخلستان های آبادان، خرمشهر و شادگان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه ۱۴ خرداد ماه همراه با نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان و جمعی از مسئولان از نخلستان های شهرستان آبادان بازدید میدانی کرد. نخلستان های آبادان در محدوده ای به

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه ۱۴ خرداد ماه همراه با نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان و جمعی از مسئولان از نخلستان های شهرستان آبادان بازدید میدانی کرد.

IMG 20190605 044821 386 300x300 اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای نخلستان های آبادان، خرمشهر و شادگان

نخلستان های آبادان در محدوده ای به وسعت ۵ هزار هکتار در نتیجه خشکسالی شدید سال آبی ۹۶-۹۷ و شوری آب به شدت آسیب دیده اند و با وجود اینکه بخش قابل توجهی از این درختان در برابر این خشکسالی بی سابقه ایستادگی کرده و آن را از سر گذراندند اما باروری این درختان از نظر کمی و کیفی دچار آسیب جدی شده است.

در تابستان سال ۹۷ که اوج سختی دوره خشکسالی برای نخلستان های خوزستان بود با پیگیری های فراوان درختان نخل آبادان در دو نوبت با ای سی ۸ هزار متر مکعب بر ثانیه که رقمی بیش از حد استاندارد مناسب برای آبیاری این درختان است آبیاری شدند.

پس از بازدید میدانی امروز نشستی به منظور بررسی وضعیت نخلستان های آسیب دیده در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد که در این جلسه به دستور استاندار خوزستان قرار شد مبلغ ده میلیارد تومان اعتبار برای احیای نخلستان های آبادان، خرمشهر و شادگان اختصاص یابد.

از این رقم مبلغ ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان آبادان، ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان خرمشهر، ۱٫۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان شادگان و مبلغ ۴٫۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی جهت تغذیه، سم پاشی، هرس کردن و نگهداری درختان نخل اختصاص خواهد یافت.

در نتیجه خشکسالی شدید سال آبی ۹۶-۹۷ میزان محصول نخلستان های خوزستان دست کم حدود ۴۵ درصد به نسبت سالهای نرمال کاهش یافت و تنها ۱۰ درصد از خرمای تولید شده دارای کیفیت مرغوب بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.