کد خبر : 770
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 9:10

اجازه نمی دهیم خدشه ای بر امنیت خوزستان وارد شود

شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی را به اهالی وارد کرد و آخرین خبرها حکایت از مرگ حداقل ۱۲ نفر داشت. در آن درگیری که حتی به شهرستان رامهرمز نیز کشیده شد در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و استانداری

شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی را به اهالی وارد کرد و آخرین خبرها حکایت از مرگ حداقل ۱۲ نفر داشت.
82147720 70861384 248x300 اجازه نمی دهیم خدشه ای بر امنیت خوزستان وارد شود
در آن درگیری که حتی به شهرستان رامهرمز نیز کشیده شد در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و استانداری خوزستان تا حدودی به پایان رسید ولی برخی اهالی روستا برای جلوگیری از درگیری های جدید احتمالی به مناطق دیگر منتقل شدند.
آبان ماه امسال بار دیگر ، درگیری ها و اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار شد و در پی آن چندین خانه در روستای پتک به آتش کشیده شد. در این درگیری ها ، یک نفر به قتل رسید و فرمانده  جانشین فرمانده انتظامی باغملک هم از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
جمعه هفته ای که گذشت ، بار دیگر آتش درگیری های طایفه ای در این روستا شعله ور شد و در این در گیری ها که بین دو طایفه محمدی ها و موسائی ها رخ داد سه نفر از طایفه محمدی کشته و یک نفر از آنان زخمی شد.
در همین زمینه شریعتی رئیس شورای تأمین و استاندار خوزستان  با بیان اینکه از این پس اجازه نمی دهیم هیچ فردی خدشه ای بر امنیت خوزستان وارد کند ، گفت: تاکنون با شیوه مسالمت آمیز به دنبال حل و فصل اختلافات در روستای پتک باغملک بودیم .متاسفانه با وجود وساطت هایی که صورت گرفت اختلافات و درگیری ها بار دیگر شعله ور شد اما  از این پس بر مبنای قانون عمل می کنیم و اجازه نمی دهیم امنیت خوزستان خدشه دار شود.
ریشه اختلافات و درگیری های طایفه ای در این منطقه سابقه ای بیست ساله دارد اما از دو سال گذشته شدت گرفته است. از دو سال گذشته و همچنین در این یک سال تلاش های زیادی برای حل و فصل اختلافات انجام شده که متاسفانه تاکنون نتایجی حاصل نگردیده و هر بار به دلایلی اختلافات سر باز می کند.
وی در پایان گفت: اجازه نمی دهیم بی نظمی در استان حاکم شود و قانون را مبنای عمل قرار خواهیم داد و مطابق آن رفتار می کنیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.