آب کارون تنها برای مصارف شرب منتقل می‌شود

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اردکانیان متعهد شد که به جز برای شرب هیچگونه انتقال دیگری صورت نگیرد و هیچ پروژه دیگری به جز برای شرب کلنگ نخورد. در بحث انتقال آب از همان ابتدا حساسیت خودمان را نشان دادیم و همیشه اعلام کردیم که این موضوع خط قرمز ما است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اردکانیان متعهد شد که به جز برای شرب هیچگونه انتقال دیگری صورت نگیرد و هیچ پروژه دیگری به جز برای شرب کلنگ نخورد.

139506141725254758567044 300x209 آب کارون تنها برای مصارف شرب منتقل می‌شود

در بحث انتقال آب از همان ابتدا حساسیت خودمان را نشان دادیم و همیشه اعلام کردیم که این موضوع خط قرمز ما است و به هیچ وجه کنار نخواهیم آمد و این موضع گیری را در جاهای متعددی حتی در نقابل آقای رئیس جمهور نیز نشان دادیم.

وی افزود: تا آنجایی که توانستیم جلوی این موضوع را گرفتیم همچنین چندین جلسه با آقای اردکانیان نیز برگزار کردیم و وی اذعان داشت که سیاست‌های قبلی اشتباه است و باید اصلاح شود، چندین بار تاکید کردیم که این سخنان را علنی و شفاف در مجلس نیز مطرح کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای اردکانیان متعهد شد که به جز برای شرب هیچگونه انتقال دیگری صورت نگیرد و هیچ پروژه دیگری به جز برای شرب کلنگ نخورد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در بحث آب چند مشکل دارد، عنوان کرد: آب کشاورزی، آب رودخانه‌ها و آب پشت سدها که باید به صورت عادلانه در شهرستان‌های خوزستان توزیع شود. اکنون بیشترین تنش و مشکلات ما در حوزه مارون که از هندیجان گرفته و تا شادگان با مشکلات جدی مواجه است.

ناصری‌نژاد تصریح کرد: رودخانه زهره تقریبا خشک شده و رودخانه جراحی نیز در حال خشک است همچنین دشت‌های مرتبط با این رودخانه‌ها نیز آسیب بسیاری را متضرر شده‌اند. مناطق دیگر نیز که با آب دریا ارتباط دارند آب دریا وارد مزارع شده و به زمین‌های شوره و نمکزار تبدیل می‌شوند.

وی افزود: تالاب شادگان نیز با توجه به اینکه از آب رودخانه جراحی تغذیه می‌کند با خشک شدن رودخانه جراحی اکنون با مشکلات زیادی مواجه و درحال تبدیل شدن به صحرای نمک است که به دنبال آن طوفان‌ها و ریزگردهای  نمک نیز به وجود خواهد آمد.

بحران جدی در راه است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخلستان‌های شادگان نیز درحال خشک شدن هستند و دام‌ها  از بین رفته‌اند، مردم روستا نیز درحال مهاجرت هستند و این نشان دهنده بحران جدی در این حوزه است که باید حل شود.

وی با اشاره به تعهد اردکانیان نسبت به رسیدگی مشکلات کشاورزی استان خوزستان اظهار داشت: آقای اردکانیان قول داد که اولین سفر استانی خود را به استان خوزستان داشته باشد و در راستای تعهد به همین قول دوشنبه(فردا) به خوزستان سفر خواهد کرد.

ناصری‌نژاد درباره نرسیدن آب برخی روستاها در شادگان تصریح کرد: آب روستاهای شادگان مربوط به حوزه جراحی است، اگر آب رودخانه جراحی حل شود مشکل روستاهای بخش خنافره در شادگان نیز حل خواهد شد همچنین در حوزه‌های مختلف کارون نیز در شهرستان‌های مانند آبادان و خرمشهر که در انتهای مسیر کارون هستند به دلیل دبی پایین کارون و برگشت آب دریا به این شهرستان‌ها آب دریافتی نخلستان‌ها شور خواهد بود و باعث شوری زمین می‌شود.

وی افزود: در کرخه نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که سازمان آب و برق خوزستان به شدت از کشت مردم آن منطقه به علت کمبود آب جلوگیری می‌کنند، ما می‌گوییم اگر آب کم است پس با چه دلیل و منطقی باید آب از سر شاخه‌ها برداشت شود؟ آبی که قانوان، شرعا و عرفا حق یکسری افراد است را برداریم و به افراد دیگر بدهیم.

از اردکانیان تعهد گرفتیم!

ناصری‌نژاد تاکید کرد: تمام مشکلات آب خوزستان را با وزیر جدید نیرو مطرح کردیم و از او تعهد گرفتیم، هنگامی که وزیری قول می‌دهد طبیعتا ما نیز باید کمی تعامل داشته باشیم و سعی کنیم که مسائل را با همکاری پیش ببریم البته لازم به ذکر است که حق نمایندگان خوزستان محفوظ است و اگر از این تعامل‌ها کنار بکشند ما با طرح استیضاخ و سوال با این مسئله برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل آب شرب در استان خوزستان بیان کرد: تکمیل خط غدیر یکی از خواسته‌های جدی نمایندگان استان است و دولت متعهد شده که این کار را انجام دهد همچنین آقای اردکانیان فردا بحث آب شرب را نیز بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مشکلات فاضلاب در استان خوزستان خاطر نشان کرد: ایجاد تصجاد شبکه‌های فاضلاب و ههمچنین ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان خوزستان درحال پیگیری است در کلان شهری مانند اهواز فاضلاب آن به طور مستقیم به رودخانه کارون تخلیه می‌شود که این خطری جدی برای مردم و محیط زیست است بنابراین احداث تصفیه خانه‌ها، بازسازی و تکمیل شبکه‌های تصفیه فاضلاب یکی از خواسته‌های جدی ما از دولت و وزیر نیرو است.

دنبال حق مردم خوزستان هستیم

وی اظهار داشت: مردم خوزستان مطمئن باشند که نمایندگان استان با جدیت و بدون هیچگونه مماشت به دنبال احقاق حق آن‌ها به ویژه در حوزه آب و فاضلاب هستند همچنین در حوزه برق نیز با توجه به گرمای شدید در استان خوزستان و ریزگردهای  که سال پیش سبب قطعی برق در استان شدند را به وزیر گوشزد کردیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی تعرفه‌های آب و برق در استان خوزستان را نیز به وزیر نیرو مطرح کردیم و بدنبال خروج از وضع موجود برای مردم هستیم که پیگیری‌ها به نوعی مثمر ثمر بوده است.

حمایت از پرونده قضائی کارون

وی درباره مطرح کردن پیشنهاد تشکیل پرونده قضائی برای جلوگیری از انتقال آب کارون توسط آیت الله حیدری افزود: این کار به عهده مدعی العموم یا همان دادستان است که به عنوان مدعی العموم برای عدم انتقال آب کارون پرونده قضائی تشکیل دهد و حوزه‌های مختلفی که از این انتقال متضرر می‌شوند نیز می‌توانند اعمال جرم کنند و سپس با ارسال قضیه به بازرپرسی ادله لازم را جنع آوری و رسیدگی کنند همچنین کمیسیون قضائی در مجلس این مسئله را حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.